Historiek

Historiek

Meer dan 20 jaar expertise

Safecon (Safety Consultancy) werd in december 2000 opgericht als een commanditaire vennootschap in bijberoep, met als maatschappelijke zetel: Kromstraat 16 in Retie. Zaakvoerder Davy Van Dooren was in hoofdberoep nog werkzaam als consultant risk management bij verzekeringsmakelaar Vanbreda Risk & Benefits nv.
​​​​​​​
Davy had voor zijn carrière bij Van Breda al een aardig traject afgelegd als preventieadviseur arbeidsveiligheid en kwaliteitsmanager bij Lastek nv (producent van lasbagetten en -apparatuur), Hoistpartner nv (fabrikant en leverancier van hijs- en hefmaterialen) en Sarens nv (kraanverhuurbedrijf).

Bij de verzekeringsmakelaar zelf beheerde Davy een klantenportefeuille met onder meer Telenet, Air Liquide, Emmaüs ziekenhuisgroep, Creyf’s Interim, Concentra, Imec, Securis en Umicore. Kortom, middelgrote en grote ondernemingen uit diverse industriële- en dienstverlenende sectoren waardoor een ongekende knowhow ontstond in de disciplines arbeids-veiligheid, kwaliteit en projectmanagement.

 Al heel snel bleek dat de kwalitatieve en klantgerichte aanpak vanuit een sterk projectmatige- en veiligheidstechnische achtergrond dé succesformule was waardoor het Safecon klantenbestand – zelfs in bijberoep – héél snel aangroeide.
​​​​​​​
In april 2004 werd dan ook de beslissing genomen om Safecon Comm.V. in hoofdberoep te laten verder groeien en in juli 2004 werd al meteen een eerste personeelsuitbreiding een feit. Dit gebeurde onder meer door het aannemen van een freelance veiligheidscoördinator, die niet alleen quasi fulltime voor Safecon Comm.V.  werkt, maar tot op vandaag ook nog steeds bij het Safecon Team werkzaam is. In december 2006 werd vervolgens een management assistant aangeworven.
Door de aanhoudende groei (de omzet is sinds de oprichting in 2000 jaarlijks gestegen tot om en bij de 650.000 euro) werd Safecon Comm.V. in januari 2007 omgevormd tot Siveco – een patrimoniumvennootschap met als doel op langere termijn een eigen kantoor te beheren. Er werd eveneens een nieuwe vennootschap Safecon opgericht. Beide vennootschappen worden geleid door Davy Van Dooren als Managing Director. 

Uitbreiding

Ondertussen werden grotere nationale- en internationale ondernemingen toegevoegd aan de klantenportfolio van Safecon zoals Telenet nv, het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen, Bank J.Van Breda & C° nv, Vanbreda International nv, DAF Trucks Nederland en andere.

De toenmalige bezetting kon deze groei niet langer verwerken. Vandaar dat Siveco bvba (Safecon Investment Company) in juni 2007 een kantoor aankocht in de St. Paulusstraat 23/0001 in Retie. Deze kantoorruimte van ruim 300 m² werd volledig ontworpen en ingericht door Safecon die hiermee expliciet het visitekaartje als expertisebureau in projectmanagement & bouwteamcoördinatie naar voor bracht. Op de feestelijke opening in april 2008 werd duidelijk dat Safecon welzijn centraal stelt voor haar eigen medewerkers via de inrichting van een modern, gebruiksvriendelijk en multifunctioneel kantoor.   

Ook op resources vlak was een dringende ingreep wenselijk om een vlotte en kwaliteitsvolle dienstverlening te kunnen blijven waarborgen voor een steeds groeiend klantenportfolio. Niet alleen werd in januari 2008 een ingenieur bouwkunde aangeworven maar ook een voormalig hoofd van de preventiedienst van een internationaal automotive bedrijf. In maart 2008 werd een nieuwe management assistant aan boord genomen. En tot slot van de personeelsuitbreiding hebben wij op 5 januari 2009 ons team versterkt met een preventieadviseur en een senior facility en projectmanager van een internationaal multimediabedrijf.
​​​​​​​
 Kortom Safecon is klaar voor een expansie op zowel commercieel als marketingstrategisch vlak met als doelstelling de klantenportfolio verder uit te breiden en een kwalitatieve dienstverlening te blijven waarborgen.
​​​​​​​
Safecon wil in 2009 dan ook zijn marktgebied in Nederland aanzienlijk uitbreiden en het kwaliteitscertificaat Q-for binnenhalen om de borging van de interne bedrijfsprocessen naar klanten toe te accentueren. Ook het OHSAS 18001-certificaat staat op het verlanglijstje om de implementatie van een integraal veiligheidszorgsysteem te bekrachtigen.  ​​​​​​​

NIEUWSBRIEF

Schrijf u hier in en ontvang als eerste ons laatste nieuws.

Referenties

Ontdek meer

In de kijker

Heeft u vragen of opmerkingen rond onze dienstverlening of expertise? 

Laat het ons weten en wij nemen binnen de 24 uur contact met u op.

CONTACTEER ONS